onsdag 15 september 2010

waaakie wakie

är jävligt orolig och lite arg! mycket arg förresten! jävligt arg! arg arg arg.
för det första. SVERIGEFUCKINGDEMOKRATERNA vann skolvalet (som egentligen bara är en "undersökning") på min skola. va? upprepa tack? det kan inte vara sant. jo det är det.

och som om det inte vore nog så håller väl moderaterna på att vinna valet, eller ja dom leder iallafall i alla såna mätningar. hur mycket stämmer dom egentligen?
för jag är orolig.
hur faaaaaaaaaaaan tänker sverige?!
om man är rik, slutar man tänka på alla andra då? bara för man själv då har "lyckats"?
för medan moderaterna och hela högerblocket har styrt sverige i dessa fyra år, så har klyftorna i vårt samhälle aldrig varit större.
moderaterna gynnar dom rika. allt annat är bull, enligt mig. sen säger jag inte att det finns något perfekt parti för dehär med politik är väldigt luddigt, ibland skenheligt och man vet inte riktigt ut eller in.
men för mig finns iallafall inget annat än vänstra sidan. längst ut till vänster.
och ni andra.... vill ni att dom rika ska fortsätta bli rikare och att dom fattiga och utsatta ska fortsätta få det ännu besvärligare????????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar