fredag 17 september 2010

mmmbop

älskadehjärtekompis. jag saknar dig. och sommaren med mig. om jag hade haft dig här nu hade vi kanske kunnat reda ut alla knutar i min jävlahjärna.


Jag funderar mycket på en sak som är riktigt i ropet nu. Valet såklart. Det är mitt första år som röstdeltagare. Men jag är helt ointresserad av politik och tycker att det är ett oattraktivt ämne. Men det är klart att jag vill att vi ska ha ett fungerbart sverige. Men jag kom på att jag vill veta lite mer historiskt om alla partierna. Vad står egentligen till grund för dessa partier.
Exakt detta stod skrivet på en lapp idag.
"Är det okej att mörda barn,kvinnor och män?
Vi vet att hitler mördade ca 11 miljoner människor
Men han var inte lika duktig som Joseph Stalin (Sovjet) som mördade 42,7 miljoner människor.
Mao tse-tung i Kina lät mörda motsvarande 37,8 miljoner.
Lenin (sovjet) mördade 4 miljoner och Pol pot (kambodja) 2,4 miljoner.
Gemensamt för Stalin, Mao, Lenin och Pol Pot var att de var kommunister.
Idag samarbetar Socialdemokraterna med Vänsterpartiet (tidigare kallad Kommunisterna, Vänsterpariet kommunister)
Tar du avsånd?"
Jag ska tilläga att jag vet int evem eller vilka som stod bakom lappen.

Jaha tänkte jag och gick vidare med takar som: Hitler var främlingsfientlig, han ville bara att den ariska rasen skulle finnas kvar. (Allt det där kan vi nu.) Jag kan alltså koppla Sverigedemokraterna till Hitler. De har samma tankar.
Men vad står då vänsterpatriet för. Kan de stå för dessa otroliga summor med dödade männsikor? Även om de inte gör det så kopplas ju ända vänsterpartiet till Kommunismen?
Jag vill veta historien bakom partierna för att vara säker på vad jag ska kryssa på söndag.
Den lappen snurrade till allt i mitt huvud, tänk så finns det dolda saker bakom alla partier? Allt är lurigt och oärligt. Aggressivt och äckligt, Jag har absolut inget bättre förslag. Men jag gillar inte hetsen eller att mäniskor ska hävda sig, och placera sig i fack. " Jag är si och därför gillar jag inte dig"
Jag hatar tillexemel när någon säger "ja men han är ju kristen så han var ju lite speciell. hahah"
Jag hatar boxar. Jag hatar det. Det känns som att politik är boxindelning. Religion är boxindelning. Och boxar gör sprickor i samhället. Låt bara alla vara som de är. Och lev med det.
Ja, någon kan väl komma och berätta allt jag undrar över som en fin och lunganade godnatt saga?
"Ring mig innan världen exploderar, vi säger hejdå" eva kippli
arg&jävligtförvirrad&kanskedumihuvudetsnart

ps:Och att moderaterna BETALAR kända bloggare för att skriva om dem är väl ett helvete det med? ett oärligtspel. alla där ute som läser dessa bloggar tänker ju då, ja hon/han är ju moderat. Det är ju såklart jag med. Då är jag fan hellre förvirrad än att dansa efter någon annans pipa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar