torsdag 9 september 2010

för att en blogg ska vara rolig och läsvärd så ska man ha orken/engagemanget att skriva och lägga upp rikligt med bilder. enligt mig. engagemanget har jag verkligen, men orken... att lixom fota saker, som maten jag lagar osv, och sedan lägga in bilderna på datorn och ladda upp dom här. alltså jag är inte flitig på den fronten må jag säga.
jag älskar att laga och äta mat, experimenterar mycket i köket med lyckat och ibland mindre lyckat resultat. 
så kanske borde jag slå mig själv på käften och uppdatera mer i färggrann version istället för i textform. låta bilderna tala lite oftare.
ska ut i köket nu och laga till tofun som väntar tålmodigt i kylskåpet.
i sommar har jag nästan inte druckit något kaffe alls och nu tycker jag det är alldeles för starkt för att drickas med bara lite mjölk. istället värmer jag mjölk i kastrull. havre/soja såklart. sen häller jag på lite kaffe, så det blir samma färg som på en latte. och strör på lite kanel som dessutom är bra för magen. vad gott det är.
ikväll blir det boxning, fan vad kul.
min fågel har flugit ner till mig, som hon berättat i föregående inlägg.
imorgon blir det vegolunch och en massa kramar pussar och prat! fågel fågel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar