söndag 14 februari 2010

vackert


detta är en väldigt vacker film. den finaste jag sett på så länge. sedan ps.iloveyou.
nu märker du kanske att jag gillar kärleksfilmer. låter kanske lite klyschigt. men dom rör mig i själen, i det yttersta djupet. det är när jag ser såna filmer som jag tror på evig kärlek.
den är förresten verklighetsbaserad.
det fanns en dam som hette jane austen. hon ville inget hellre än att skriva, hon älskade att skriva! och hon ville gifta sig av kärlek! men hennes familj började få slut på pengar och ville att hon skulle anta erbjudanden från de rika männen i bygden.
utan att någon vet förälskar hon sig i irländska tom..... dom är så kära. jag grät. men på deras tid var det inte så lätt att bara falla för varandra, gifta sig och vara lyckliga. nej det var mer än så, det skulle accepteras och det skulle få ett godkännande. hon levde på slutet av 1700-talet, början av 1800-talet. hon fick aldrig sin kärlek men hon gifte sig heller aldrig med någon, inte kärlekslöst. hon var en stark kvinna! nu måste jag beställa hem dvd:n och kolla på den om och om och om igen........ åh..
/kärlekskrank x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar