fredag 26 februari 2010

rätt eller fel i en knäpp värld

är det rätt att försvara sig?

om jag blir överfallen så gör jag mitt bästa för att försvara mig, det kallas göra motstånd.
hur är det då med krig? är det rätt att skjuta tillbaka?
så sent som igår hade jag en hetsig och aggresiv diskussion med en riktig karlakarl, ni vet såna.
och jag måste medge, att jag fick erkänna efter en stunds hett argumenterande, att ja jo kanske måste ett land ha ett försvar. KANSKE.
jag står fortfarande hårt som sten fast vid att krig är det värsta och våld är fel. jag hatar vapen. krig drabbar så många fler än dom egoistiska dumma jävlarna (oftast män) som måste understryka sin stolthet genom att döda ett annat folk fyfan. alla dessa barn som varje dag trampar på minor och sprängs i bitar, på grund utav något som någon "bråkade" om innan dom ens föddes. och alla dessa små pojkar som tvingas lära sig behärska ett vapen och förvandlas till kallblodiga mördade i tio års ålder och ofta yngre. vem tänker på dessa oskyldiga människor som lider av allt som krig för med sig?!
karlakarlen som jag nästan började bråka med, vet ni vad han sa? han sa att om man krigar med ett land så bryr man sig fan inte om barnen i det landet. NEHE? vafan har dom gjort dig? vad har dom gjort någon? dom är oskyldiga. jo jag hatar krig, det hatar jag, hatar är starkt och ofta alldeles för starkt i sitt sammanhang, men i detta samanhanget passar det alldeles utmärkt.

men om vi tänker som ett land, så skulle vi alla blivit överkörda totalt och dött om tex tyskland och tom lilla danmark hade gått in i vårt land och krigat. då hade vi förlorat hårt. för vi har skärt ner radikalt på krigsstyrka i sverige, dragit ner på det som tusan. bra, tänker jag. kanske den enda bra saken reinfeldt gjort! men om man vänder och vrider litegrann, så kanske det är bra att ha ett försvar för att vara på den säkra sidan? för säkerhets skull.
om det kommer en stridsvagn som skjuter och skjuter så kunde ju inte jag sprungit fram och försökt prata dom till rätta? lixom peeeace pleease! då är det ju försent.
eller kommer det inte bli krig??? det är ju 2010. hmm... /xxx

4 kommentarer:

  1. Den grejen i sidomenyn som räknar hur många besökare man har per dag, vart hittar man den? :D

    SvaraRadera
  2. det är min kära kompanjon som fattar sånt, har ingen koll tyvärr :)

    SvaraRadera
  3. jag ska säga som det är. klicka på siffran. så kommer du till en annan sida. där fixar du det. (:

    SvaraRadera