onsdag 2 mars 2011

hej och hå

jag fastar. i måndags och tisdags trappade jag ner på maten, åt frukt och grönsaker. mamma brukar fasta, hon köper fastepaket för ca 500 spänn. och sa åt henne att vi för tusan skulle kolla internet först för att se om det fanns fastakurer man kan mecka ihop hemma, vilket jag förmodade att det självklart fanns. vi hittade en citronfasta. man dricker varje dag 3l  vatten med citronsaft, cayennepeppar och lönnsirap i. samt dricker ört te och laxerande te och på morgonen saltvatten som ska vara laxerande och rensa tarmarna.
jag har innan detoxat men aldrig fastat. har svårt för att strunta i alkohol om helgerna osv.
denna gången ska jag hålla det till punkt och pricka. idag är jag trött och seg och väldigt sugen på mat! men det brukar vara så den första dagen och gå över efter andra eller tredje dagen. ska hålla på i ca en vecka eller åtta dagar beroende på hur det känns i systemet. jag fastar inte för att banta ner mig eller så, även om det nog kommer ramla av nått kilo, men det är snarast för att vårstäda kroppen. jag tror på sånt här trams nämligen, tror på att man kan "nollställa" kroppen. avgifta sig från socker, kaffe, cigg, snus, alla de fyra sakerna som jag inte är så bra på att avstå ifrån. jag är väldigt sugen på kaffe...en cigg hade också varit gött som fan. men näeee hörredu.


under veckan kommer jag rapportera om hur jag känner mig och förhoppningsvis kan jag i slutet av fastan rekommendera det till mina medmänniskor!


alltså.
dag 1: känner mig trött, seg, sugen på kaffe och mat men ändå känner jag mig pigg inombords på något sätt.


medvänligahälsningar Xpolarn!

1 kommentar:

  1. hej!

    jag undrar vad du använt dig av för recept på citronfastan.. om man kollar på hälsosidorna så anger dom inte alls samma mängd av var sak som han i filmen gör..

    tantmix@spray.se

    SvaraRadera