onsdag 30 mars 2011

så nån som du kan döda för, du spöar femton gangsters för..

jag ligger hemma med min hmmm, låt se... 1343458999765:e urinvägsinfektion. började få ont som fan i söndags och försökte fixa det själv med mängder av tranbärsdryck och kisskisskiss, då jag helst undviker pencillin och tabletter. meeen imorse hade jag  helt fruktansvärt jävla cpont i kissröret och magen och hade hög feber. nu har jag fått pencillin. 10 dagar. gött. pencillin<3
imorgon kan jag nog gå till skolan iallafall, måste stressa med att sy klart min fodrade kavaj! och på eftermiddagen ska jag träffa min käre bloggkompanjon och bäztiz samt en annan gammal kär vän och då vill ja såklart vara frisk.

åt precis en rawfood lunch (väldigt sent men jag har sovit som en bebis), lika fantastiskt som vanligt. sallad på bladspenat med valnötter, soltorkade tomater, oliver och olja, indiskt blomkålsmos, indiska biffar, inlagd auberginen och champinjon och en massa pesto! dom flesta recepten tar vi ifrån boken rawfood på svenska, skriven av irmela lilja & erica palmcrantz. boken lånade jag först i skolan men vi tyckte den var så bra med fina bilder och superrecept, enkla och vackra bilder, att vi köpte den.

nu ska jag ut på en lagom lång promenad med tanke på febern :)

fred och kärlek från X

2 kommentarer:

  1. Hej. Tack för din kommentar, det gjorde mig oerhört glad och varm.

    Hoppas du blir friskare i kissröret snart och din lunch, den lät jävligt god!

    ///Björn

    SvaraRadera
  2. åååh, tack tack och lite mera tack!

    SvaraRadera