måndag 7 mars 2011

häst

igår, fastedag 5;
vad pigg och glad, fanatisk. åkte med mamma och syster till city gross för att inköpa mängder(!) med nötter, frön, linser, böner osv, inför vår raw food vecka. planerar såklart att fortsätta med raw food så mycket som möjligt. som sagt, kände mig pigg, men ändå självklart inte som en fullt fungerande människa men under omständigheterna!

fastedag 6;
idag när jag vaknade var jag jättepigg, hade inte svårt att hoppa ner från sömnhimlen alls. kanske för att man faktiskt får en energiboost av att fasta, kanske för att jag var medveten om att imorgon får jag äta igen?! både och skulle jag tro. jag har iallafall orkat hela skoldagen, inte haft huvudvärk eller liknande. jag har druckit min jävla sirapsörja och varit nöjd!
jag tror att detta med att fasta är bra för kroppen, man renar ut, man börjar om.
nöjd med denna veckan och nöjd över att jag har klarat av det, det ska fan bli gött att äta MAT igen!

var dumdum en bakfull söndag och färgade mitt hår med färg från affären, kemikalier. kände skillnaden nästan direkt på kvaliten på håret, och hur det blev dassigt efter någon vecka. färgade innan med örtfärg från en ekofrisör. för att skölja bort dom dumma kemikalierna och börja färga med örter igen så köpte jag vitkålsschampoo, som faktiskt sköljer bort färgen ur håret. make your hair a favour.. kemikalier is bad for you!

bovetecrunch i ugnen på torkning, muuuums!!

/X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar