lördag 5 mars 2011

pepppzi


åhh! känner mig stenpeppad! precis suttit och kollat igenom en massa raw food-recept (http://www.rawfoodrecept.com/) - längtar tills det blir tisdag och jag får tugga i mig alla smaskiga rätter! jag är nog ganska löjlig som är så passionerad över mat och bryr mig så mycket om att det ska vara så näringsrikt som möjligt. men jag tycker det är så kul och jag vet hur bra man känner sig i kroppen av raw food, levande föda. varm mat vill jag fortfarande ha, men man kan blanda hej vilt. jag och mamma har iallafall bestämt oss för att börja blötlägga mer och grodda mer, samt göra egen bovetecrunh och alltid ha hemma. muuuuums, längtar efter bovetecrunch med mandelmjölk till frukost!!!

jag funderar för övrigt på att ta någon matlagningskurs, troligtvis med inrikting veganskt hehe, annars vore det mystiskt. men jag tycker så mycket om att laga mat.....

vi såg precis en film med julia roberts, eat, pray, love, hette den. hon reste runt till italien, indien och bali.
är så sugen på att resa röven av mig! luffa omkring! åhh. pirrar i magen.
tänker mig att jag luffar omkring i indien, tar mig till olika platser och stannar så länge det känns rätt. besöker olika platser, barnhem och skolor och erbjuder mig att volontärarbeta. det är min dröm. drömmer definitivt inte om någon slags lyx. lyxen för mig, det som hade fått mig att sova gott på natten hade inte varit exklusiva sängkläder, utan vetskapen om att jag gjort morgondagen värd att leva för någon annan. hjälpa.

min pojkvän är i danmark och har spelning idag och jag önskar att jag kunde vara där, men jag är här och är utmattad efter fyra dagar utan mat! han är ledsen att jag inte kan vara där men förstår mig ändå. man kan inte göra så mycket annat än att fasta när man fastar :)

gonatt systrar och bröder från trogne X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar