måndag 11 oktober 2010

spenatsoppa och avokadomacka

ett härligt citat från denna underbara helg kläcktes under seriöst samtal på fik:

"men......... jorden är ju rund...."

en annan sak som jag kom att tänka på under min fina rosiga-kinder-höst-kvällspromenad, är att:
det positiva med att ens lille vovve (ofta) bajsar jättelöst bajs är att man slipper plocka upp det. för det går ju inte, man kan ju inte sitta där och skrapa upp bajset i påsen när det nästan är flytande. lite tjockare än flytande, men alltså löst. så tänker jag belåtet när jag står där och väntar på att han ska bli klar.'

skithärliga små pieces hittade jag bland det stockholmska utbudet av inget mindre än second handkläder. vi gick på stan efter en fika på röda korset och fick se en jacka utom denna värld svischa förbi på en dam på en cykel. jag pekade och sa chockat: "där var min jacka!" min älskade sa: "vad hade du gett för den?" jag: "150 spänn!" älskade vän: "spring efter och fråga"
det hela rann ut i sanden ända TILLS vi kom till beyond retro. för DÄR hängde en exakt LIKADAN jacka. say what? och vad kostade den om inte 149 svenska kronor? jo precis.
i kassan blev dom helt i extas när dom såg vad det var jag ville betala för. the jacket. dom trodde mig verkligen när jag sa att jag skulle ta med den hem till skåne och vårda den så gott jag kunde. men dom verkade ändå ha lite svårt att riktigt släppa taget.
nu ska jag hämta lite mer soppa och hänge mig åt sommarpratarna på svt TJAAARÅ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar