onsdag 6 oktober 2010

i blame coco

uppenbarligen så är det några stycken som läser denna blogg.
men uppenbarligen gillar ni inte att kommentera det vi skriver.
varför vet jag inte. nåja.

det jag fick veta i metro idag gjorde mig "lite" upprörd.
f.reinfeldt har "förstorat" sin fula riksdag, tagit in fler personer eller nåt sånt. är inte så insatt i dedär med regler och hur man gör i regeringen. men han har iallafall tagit in fler personer. den ena personen blev medlem i moderaterna så sent som i torsdags eller fredags? och han har erkänt köp av svart städhjälp samt varit allmänt oärlig, gjort såna grejer som såna fula gubbar ofta gör, skatteskingring osv. what? den andra gubbfisken har varit insatt i politiken längre, men även han erkänt köp av svart städhjälp SAMT fuskat sig till en större lägenhet för eget välmående, som tillhörde en organisation som hjälper kvinnor och barn, och dessa kvinnor och barn bodde i lägenheten. alltså, om vi pratar i termer som det hederliga gamla spelet fia med knuff så knuffade han ut dessa kvinnor och barn på gatan för att få ett större hem själv. fastän han hade haft råd att bara köpa sig ett finare hem. dessa män, med flera(!) oärliga rika snåla jävlar styr detta land. upprörande? i helvete att det är.
dessa män, och kvinnor för den delen(!), är bara giriga, snåla och egoistiska. varför litar någon på dom? det är så jävla förvånande.
skitsamma, jag suger vidare på min snus och hoppas att kunna förändra något när jag väl har rätt verktyg till det. tyvärr så känns det som en stor del av sverige även dom har blivit giriga och snåla. dom egna företagarna tänker: fan jag röstar på moderaterna, det gynnar MIG. MIG MIG MIG MIG. JAG får extra pengar och bättre förmåner.
vad hände med the team spirit. undrar bara.

jag är lycklig ändå! på fredag tänker jag skita i praktiken, med andra ord sjukanmäla mig, och sitta hemma, skriva klart cv, sy klart gardiner som jag lovat min släkting sen lång tid tillbaka, försöka få lite plugg gjort samt dricka mängder med te.
och sist men inte minst packa ihop min trunk och sätta mig på bussen för en helg i sthlm med min fågel/bloggkompanjon som befinner sig däruppe.
vi ska göra vårt bästa för att uppdatera bloggen med våra fina fikor på söder och våra unika fynd på second hand.

SKÖT OM ER SÅLÄNGE OCH GLÖM INTE ATT;
MAN KAN ALLT OM MAN BARA VILL. ALLT!
man är starkare än man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar