onsdag 26 maj 2010

har jag blivit en bitterfitta?

jo, det är såhär att, jag bor ute på landet lite halvt. väldigt fint. och här finns kossor hästar får och allt sånt inom räckhåll. jag var ute och sprang på en fin grusväg och framför mig rider två tjejer på varsen bigbaotahäst. och direkt så eldar jag upp mig inuti!
"vafan ser ni inte skylten? man får inte rida här! era hästjävlar trampar upp vägen fattar ni väl! jag springer här och jag vill ha lugn och roo!" så arg blev jag inombords. haha lite patetiskt. men seriöst, dom trampar ju upp vägen? och hästar är ju inte att lita på! den ena fick ett jävla galopp helt plötsligt och började hoppa omkring och då tog tjejen fram piskan sin och började skrika och gorma. jätterädd blev jag, tog en genväg och kutade iväg!
men iallafall genom tänket på detta så står jag fast vi att man inte ska rida där man inte får rida. visa lite respekt, hästälskande religiösa fanatiker! ok!

Johan af Donner, Röda Korset-chefen;
ha ha! där fick han den jävlen! 5 år bakom galler och bom dömdes han till. dock kommer domen överklagas meddelar advokat leif silbersky. af donner erkänner brottet men tycker att straffet är för hårt. må han tappa tvålen i duschen mer än en gång, käre gode.
han har svindlat med miljoners miljoner bakom ryggen på människor som tror dom gör det rätta och skänker pengar till behövande. och framförallt pissat på dom behövande. fy fan i helvete, hur lever man med sig själv?! då är man OND. det är man fanimej, ingen stake finns det i en sådan man. gud vet vad man är kapabel till om man pallar vakna varje morgon och veta vad man sysslar med. vem uppfostrade/gjorde illa honom? denna giriga värld.

KUNGEN;
efter att skatterna ha höjts i vårt land har kungens årslön höjts med 8 miljoner kronor. jahaaa, men kunde ni inte sagt detta tidigare, att skattehöjningen skulle gå till kungafamiljens leverne, märkesväskor, smycken och klänningar? kungen "tjänar" mer mer än 120 miljoner kronor om året. och, läs noga: inte ens hälften av dessa miljoner redovisas i budgeten. alltså har vi inte en jävla aning om vad våra skattepengar går till. känns detta helt ok? nej, inte för mig.. jag är helt emot detta med en kungafamilj som föds in i sin titel. monarki. jag=emot.
finner inte ord tillräckligt för att förklara hur fel jag tycker det är. för dom har ju inte gjort ett skit för att förtjäna alla dessa pengar. vad gör dom med alla pengar? varför får dom alla dessa pengarna när dom inte ens har något att säga till om??
personen som ska sitta högst upp på pyramiden och leda landet mot bättre tider ska röstas fram av folket. som en statsminister. eller president. man kan ju inte både ha en bestämmande och en kung. det blir ju helt dubbelt eller?
och låt mig poängtera, jag vill fortfarande ha demokrati, självklart, och personen som leder landet är endast en talesperson för resten av befolkningen, inte någon slags dyrkad gud utan en vanlig mänsklig människa som vill landet det bästa och lyssnar på vad alla har att säga och gör en sammanfattning tillsammans med medhjälpare.
man blir ju aldrig nöjd och alla kan inte bli nöjda samtidigt men det är såhär jag vill ha det, på ett ungefär.

dagens fråga som jag uppriktigt undrar:
finns det någon nobel människa som är fin ända in i själen men som även är rik och har makt? gör rikedom och makt alla dumma i huvudet och greedy och överkåta och peddo? eller? det kommer jag tro ända tills jag får bokstavligen se motsatsen.

dagens tips:
GUL KIWI! mindre sur än den vanliga kiwin, mycket gott.

dagens låt:
billionaire - travie mccoy ft. bruno mars

KÄRLEK FRÅN ER SKEPTISKA VÄN X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar