tisdag 18 maj 2010

GET UP, STAND UP


hela systemet är fel tycker jag, hela systemet är åt helvete. rent åt helvete.

varför har männen förtur? och varför i hela friden får männen en ny mamma när de gifter sig med en kvinna, istället för en fru?


jag pratade med en vän. hon har så många gånger som du inte kan räkna till gjort slut med sin pojkvän. han uppskattar henne inte, han är svartsjuk, han är omogen, han är inte en bra pojkvän. enligt mig. och enligt henne, när hon är arg på honom.

denna gången har hon inte gått tillbaka till honom sen i julas ungefär.

jag har känt i magen att något är på gång. jag frågade henne och hon erkände lite försiktigt att jo, ja dom träffades litegrann igen och hon visste inte vad hon ville. hon är lite försiktig för hon vet hur mycket jag går in för sånthär, när killar inte är som dom ska! jag sa att det är hennes val och att jag hellre ville att hon skulle vara ärlig än att dölja det för mig.

"men asså han har tagit sitt körkort nu! och han har skaffat jobb! och han kollar efter lägenhet! alltså han har verkligen börjat skärpa sig!" (*väldigt medlidande tycka-synd-om-röst*)

jag kunde inte låta bli att skratta, bla. för att det låter löjligt, bla. för att jag har hört det skrattretande många gånger, från just tjejer som tar tillbaka sina DUMMA pojkvänner som inte uppskattar dem.

"han har verkligen förändrats! han har förändrats! han är på arbetsförmedlingen varje dag. han är en bra kille egentligen"

jag slogs lixom utav detta samtal med min vän av en aha-känsla. varför detta medlidande? varför är det inte första gången jag hör detta? det låter precis som den dumma killen är en liten hundvalp som har sprungit bort från sin ägare. det är inte synd om honom! varför ska han förtjäna något, och förtjäna din kärlek igen bara för han börjat söka jobb och efter fem uppkörningar klarat körkortet? det är så jävla skrattretande för exakt likadant var det med en annan kompis, varje gång hon tog tillbaka sin IDIOT till pojkvän var argumentet "han har skärpt sig! han har förändrats!" -och sen nåra jävla valpögon. vad i helvete tjejer. GET UP STAND UP. KOM IGEN, kampen fortsätter.
x.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar