lördag 22 maj 2010

chokladkaffe





denna lördagmorgon vaknades upp med pojkvän.
nu har jag blivit av med honom. han ville inte äta min gröt, otacksamt.
& nu börjar jag måla. en tiomodellskollektion i 70-talsanda. vi fick välja vilket tiotal vi ville.
jag är så inpirerad av janis joplin, woodstock och alla galenskaper på 70-talet. målet är att den ska lämnas in i nästa vecka. jag har gjort modellerna och lagt färg med pantone. kreativiteten är över, nu är det jobbiga kvar; plaggskisser till alla plagg, fram -och baksida, inspirationssida, tygprover, framsida osv. plus att jag ska ha en egen logga. som typ levi´s.
sen måste jag plugga engelska, göra mig redo för matteprov, och sy upp och sy in en balklänning, samt göra klart min egen klänning för visningen. mycket att göra rättare sagt.
är så sugen på att lägga in en bild här på min klänning, oh den är enastående...
är ledsen över att min symaskin är lite trött och är skickad på lagning. det känns i fingertopparna att han inte är här.
efter målandet ska jag göra nötburgare (bild i tidigare inlägg) & veganska pizzabullar (recept finns på http://veganrecept.nu) sedan ska jag till min mormor och äta lunch om jag hinner.
och ikväll ska jag träffa min kära kompanjon här på bloggen samt några fler fina kycklingar. det blir grillning, vin och samtalande. hoppas dom gillar nötburgarna.
ha en vacker lördag tulpaner! x

1 kommentar: