söndag 28 mars 2010

te i sängen

jesus amalia!
gud i london.
herrejösses,
jistanes!
nu till saken;
gomorron förresten våra få läsare som vi hoppas blir fler med tiden med tanke på att denna lilla fina blogg är ganska nystartad. nå,
radion nådde mina öron när jag gjorde min avokadomacka i köket.
någon i skåne - har vunnit den största lottovinsten hitintills i sverige - summan är helt otrolig, alltså hela 215 miljoner kronor..!
ja.. 215 MILJONER. kronor.
när random människor vinner pengar på det viset så blir jag ofta konfunderad. är konfunderad ett ord ens? ni vet väl hur jag menar.
blandade känslor. några miljoner till en svenssonfamilj det är väl roligt, glad för deras skull alltså, dom kanske kan betala av lånen till huset, renovera köket klart, köpa nya sängar till barnen, spara pengar till barnens framtid,- ja.
MEN TVÅHUNDRAFEMTON MILJONER. va i helvete. blir så jävla förbannad på att EN ENDA människa i sverige har makten till dom pengarna JUST NU.
varför inte göra NÅGOT VETTIGT MED DOM PENGARNA.
vafan. om jag hade vunnit så mycket. asså jag vet inte hur mycket jag hade behållit, jag hade nog blivit skänk-beroende! åååh jag hade fått åka ner till indien, haiti, filippinerna, afrika och bygga en massa skolor, hus, barnhem, hjälpa kvinnor som har små företag, ge barnen tusentals böcker kläder mat osv osv osv. det hade varit min dröm. men nu... dom pengarna... går till FEL MÄNNISKA. asså vi lottar ut miljoner miljoner varje dag till människor som vi inte vet något om! hur vet vi att denna människa som just vunnit sveriges största lottovinst någonsin inte slår sina barn, inte har barnporr i datorn, om hon/han hjälper en gammal som ramlat, eller om personen är främlingsfientlig...?
jag är kallad skeptisk just för att jag är skeptisk. men vafan.

från eran x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar