lördag 26 juni 2010

min kärlek till mat



brysselkål! lite salt på.. kan äta hur många som helst.
på måndag morgon bär det av uppåt i landet för att avnjuta 6 dagar fulla av musik, kärlek, glädje och förhoppningsvis även sol.
det är behövligt med mysigmatsäck om man ska sitta på en svettig buss i 10 timmar. vad ska man göra? en bulgursallad? det är gott, enkelt och kan ätas kallt. får se vad jag slänger ihop i packningsruschen imorgon. såklart packar jag i sista sekund, fastän jag tänkte börja redan i veckan. det passar inte mig att vara i tid. jag blir gärna klar exakt när jag måste vara klar. jag känner mig för rastlös för att vara välorganiserad. varför lägga en massa tid på något som jag kan göra dagen innan. så knasigt ligger det till.


midsommarafton bjöd på god mat. bla, grillad aupergine och zuccini
 och örtmarinerad tofu
idag när jag kommit hem från en trevlig fika med fina människor och efter det tagit en lång promenad gjorde jag denna currygrytan med sojastrimlor, blandade bönor, spenat, purjolök, sojayoghurt m.m. åt den till bulgur och en massa brysselkål. fint som få!

PUSS/X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar