tisdag 15 juni 2010

jag vet en vän som bor i huset intill

senare på dagen har jag hämtat maskin, sovit middag, tittat på tv och rensat mitt ena rum för symaskins tillträdelse. här ska dammsugas och sen ska hon få sin plats som hon sent ska lämna. enda haken är att man måste ändra elen i maskinen, det är typ 3fas nu och det måste ändras... fattar ingenting men jag hoppas min pojkvän fixar det snabbt. plus att jag märkte att jag inte fått någon spolkapsel. det måste jag ha. ska hämta det imorgon. sen är det bara att börja! vi köpte en massa tråd idag också. inte för att jag inte redan har det men det är alltid bra. någon hade frågat mamma om jag ville sy en bröllopsklänning i 20-talsstil till en 11-åring. klart jag vill! men hur får jag tag på mönster? det är frågan. jag tror inte att dom har det själva, kunderna. jag letar men utbudet är inte det största. klänningen ska vara klar till den 19e juli. kul kul!
när jag har fått bukt på maskinen ska jag sy en klänning i mitt fina linnetyg som väntar. köpt en spets i olivgrönt att sy fast längt ner. sen har jag en fet påse med jeans från min pojkvän och hela hans familj som ska sys in och sys upp och lagas och hela paketet. det är så roligt.
jag vill ha tid till allt! men tacksam bör jag ju vara att jag har ett jobb. det har jag. jag packar kakor. hehe yeee. ska klippa lite i en tröja nu, hejsvejs x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar