onsdag 3 november 2010

så äkligt så korekt

Du vet nog vad jag menar… i kärlek och krig och allt det där kravallstaket mot stenar vi är en revolt som aldrig kom ditt 67 är förorenat nu är det jag och mitt mot dom.


jag vet inte om det beror på att jag har mens och är en lättretad och arg tjej överlag. men nu är jag faktiskt arg. arg på riktigt.
Jag kollade på the cove på SVTplay och jag ville bara visa det för mina vänner som lagade mat i köket.
-"hahaha. har du inte sett det?
Fattar inte varför människor i västvärlden tar detta på så stort allvar.
Vi dödar ju kor."
OK. Jag hade kunnat börja gråta. (kankse för jag är fete känslig)
1.Bara för jag äter kött har jag inte rätt till att ha sympati för djur. Jag är alltså för djurmisshandel. FEL
Ja, detta har jag fått höra.
Jag äter kött till en viss del. De gånger jag vart vegetarian, i x antal månader, har jag senare kollapsat, min kropp klarar det inte. Jag kan inte stå på benen för jag äter inte en bra kost. Jag äter ensidigt och proteindåligt. Inget som jag kan skylla på men jag tycker jag drar mitt strå till stacken för jag tar upp frågan. Jag äter helst kött som är närproducerat, som jag vet haft ett bra liv. Viltkött, då min fader jagar för privat bruk. Det jag inte gillar är köttindustrin. Att man ser djur som pengar. Man ser inte kon som en ko utan ett kassaskåp fullt med pengar. det är det som äcklar mig.
2. Vi i västvärlden säljer inte giftigt kött och utger det att vara en annan sorts kött som är hälsosmat och nyttigt. (delfinkött innehåller stora halter kvicksilver)
3. Jag har alltid haft ett stort intresse för djuren i havet. havet har alltid fascinerat mig. OK om någon annan fascineras av kor på grönbete, men just mitt hjärta klappar mer för havets underbara djur.

Ja, egentligen blev jag bara sur för jag orkade inte står och tjafsa. jag är tjurig. Men jag är också trött på att jag alltid måste stå till svars för alla handlingar jag gör. Jag är trött på att allt måste vara genomtänkt in i mista lilla exakta detalj. Om det inte är det, kan jag inte tycka si eller så.
LÅT MIG BARA VAR I FRED!


En annan sak som slagit mig. jag är rädd för kärleken. jag vill inte bli en dum korkad människor som inte tänker längre än vad näsan räcker. jag vill inte glömma de människor runt mig. Det kommer ändå bara leda till något ont som annika nordlund en gång sjöng. Jag vill inte försvinna tusen meter upp i det blå för en dag utav lycka när nästa kan få mig att trilla miljontals mil ner igen. och falla hårt.
Tick tack, de köper upp mark i min hjärttrakt.











Så du tog min hand i vimletoch sa: Älskling allt är skit!Och mitt cyniska hjärta flimrarnär mitt livs kärlek drar sin knivDu sa: Vi följs väl åt till himlenmen gör det bästa av vår tidOch jag hör klockorna som ringerFör världens äldsta raggningsreplikDu sa: Älskling vi ska alla en gång dö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar