söndag 7 november 2010

jag är iskall inuti

Jag har tänkt på det här med nötter.
Att vara nöt allergiker för det första, måste ju vara sjukt jobbigt. Att åka tunnelbana,gå på bio att ens vara i en affär är ju livsfarligt om man är sjukt känslig. För man kan väl vara så känslig? Jag vet faktiskt inte varför jag tänker så mycket på alla nöt allergiker. Jag tycker bara synd om er. Kan man leva som en människa som inte är allergisk mot dom?

Såg en skyllt på tunnelbanan för några veckor sedan:
Jordnötter dödar


Människor kan också vara nötter. Alltså dumma. Att inte tänka så långt. En valnöt ser ju ut som en hjärna,  och de som är dumma och korta i tänkandet borde ha en valnöt till hjärna. Eller kanske bara skalet och ingen nöt innanför?

Jag är i alla fall trött på människor som inte kan tänka längre än näsan räcker.
Jag försöker också att inte äta nötter på tunnelbanan. Jag vill ju inte att någon annans hals ska svullna upp på grund av mig.

Eller är det bara jag som är en nöt?

1 kommentar:

  1. en sak som jag är säker på, är att det inte är du som är en nöt raring

    SvaraRadera