söndag 11 juli 2010

otrogen

om man är tillsammans med någon borde man vara trogen. annars tycker man inte om personen tillräckligt mycket och då behöver man inte vara tillsammans.
men... man bör aldrig vara någon annans mer än man någonsin är ens egen. alltså.. relationen till sig själv är alltid den viktigaste, nomatterwhat.
man kan inte tänka på någon annans bästa före sitt eget. jo, man kan. men det är inte nyttigt.
och den gyllene regeln "behandla andra så som du vill bli behandlad själv", stämmer jävligt bra. samtidigt som jag tycker, efter egen färsk erfarenhet, att det finns något vackert i att ge sig hän åt något som man känner starkt för, något man dras till. någon som man dras till.
kemi är magiskt. känner man kemi för någon annan än sin partner borde man göra slut. kemi kan vara väldigt olika, men känner man kärlekskemi för någon när man inte är ute på köttmarknaden. då borde man göra slut. för sin egen och den andre partens skull.
lögner är fult och dumt.
men jag ångrar inte att jag gav mig hän åt kemin just i det ögonblicket jag ville. jag kunde ha känt efter, gått hem och gjort slut och sedan varit fri att göra vad jag ville.
så gjorde jag inte. jag gav mig åt kemin helt och hållet! och att jag gick hem och gjorde slut med min pojkvän SEN gör inte mitt svek mindre. för jag svek honom. men jag ångrar mig inte.
jag fick vara med och surfa på kemi-surfbrädan. det var otroligt fint. omtumlande.
det fick mig att inse att jag var tvungen att bryta mitt förhållande med en jättefin man som jag har väldigt mycket historia med, vi har flera bräckliga samt fina år bakom oss. men vi är för olika. det kändes hälsosamt och lärorikt. jag fick ju reda på hur man borde känna, och insåg att så känner inte jag.
i början av veckan på peace and love så skällde jag ut en pojke i vårt granncamp för att han var otrogen mot sin stackars flickvän som satt hemma och väntade på honom, medan han strulade runt med 10 tjejer på en kväll.
jag tycker fortfarande inte om otrohet, det är fel, men jag har ändrat åsikt på sätt och vis.
lärt mig att inte vara så snabb att döma. varje person gör sina egna val. det har jag inte med att göra. ingen är perfekt. och vem fan vill det?
perfect is boring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar