söndag 18 april 2010

kvällsinlägg

nu tänkte jag slänga in lite pepp här, som jag hoppas får er att tänka positiva tankar. det handlar om självkänsla!
nu är det såhär va, att hur mycket du vill vara någon annan eller ha vissa delar i andras liv, så kommer du alltid sitta fast under ditt eget skinn.
och, förmodligen, så lever vi bara en gång,- så varför gå runt här denna korta tid på jorden, med att vara missnöjda med oss själva! waste.of.time.
sluta nu!!! det kommer alltid finnas de som är snyggare, har tjockare hår, har bättre förmåner än du själv. och det är självklart att man någon gång känner ett sting av avundsjuka. MEN det största felet som jag tror de flesta gör, är att, medan du tänker: "åhh vad fina, stora, gnistrande ögon hon har", så klankar du samtidigt ner på dig själv: "jag har så små, fula, tråkiga, ointressanta ögon"
jag låter kanske som mia törnblom....
men jag tycker detta är jätteviktigt.
man måste hitta det härliga i sig själv!
jag är nöjd med mig själv.
det blir jag påmind om när jag ibland stöter på hinder, som när man tex träffar någon med nedlåtande attityd, översittarattityd. jag vill inte vara en bitter fördömande översittare, är glad över att jag inte är det.
men som sagt: jag tänkte, tänkte och tänkte och slutsatsen:
jag är nöjd, jag är cool, jag är rolig, jag är en bra vän, jag har fantastiska vänner, jag ser bra ut, jag har fina ögon, jag är bra på boxning, jag är bra på en massa saker och jag är fantastisk!
nu ska DU påminna dig själv om minst tre saker som du gillar med dig själv, utsida eller insida.

& just be YOU.
because life's too short to be anyone else!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar