fredag 3 juni 2011

the tallest man on earth = bra skit, fattar du.

igår så åkte jag, pojkvän och min bloggkompanjon samt älskade vän, till hässleholm där siestafestivalen är i full gång. vi hade inga biljetter (tyvärr) men fina vänner från stockholm var på festivalen. vi tvingade ut dom på en gräsmatta för att dricka gott och umgås med oss hela dagen och kvällen. väldigt kul var det, bortsett från att jag har lite skrapade knän och ett mystiskt blåmärke på ryggen av alla ställen. gud vet vad jag har gjort. 
enda bivärkningen från visiten är att jag drog på mig ett sjuhelvetes festivalsug. men det är inte så lång tid kvar tills det bär av mot roskilde! :)


min härliga kollega på sommarjobbet (som städerska på en stor gård) är vegetarian. så den likheten har vi, förutom att jag är vegan och avstår från allt i djurriket och inte bara köttet. det blir en hel del pratande om vettigheter mellan oss två. det är alltid kul att möta likasinnade människor. 
anledningen till att hon gjorde valet att inte äta kött nått mer, är enkel:
"jag hade aldrig kunnat döda ett djur själv, och kan jag inte göra det med mina egna händer så vill jag inte att någon annan ska göra det åt mig."


massor av kärlek från X!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar