torsdag 23 december 2010

tänk på dom som är frusna och ensamma

skrev ett inlägg innan men det försvann, kul kul.
jag skrev om att jag ursäktar min värdelöshet när det gäller att ladda upp bilder, men att jag borde verkligen göra det, pga all underbara veganska julmat jag och mamma lagar!
har hittat jättemånga recept på bla. vegankrubb.blogspot.com och veganvrak.se, där finns en massa fantastisk inspiration!
tidigare i veckan provade vi auberginesill med två olika inläggningar, senap och skärgård. det blev populärt även bland köttätarna och idag har vi fått göra en massa mer.
vi gjorde även senapsgriljerad kålrot, mums det var jättegott även om den blev lite förlite kokad. idag har vi gjort en till som vi ska tillaga imorgon.
vi (mestadels min fantastiska mamo) har även gjort;
janssons, egenpåkommen brysselkålsgratäng med veg cheddarost, sojaköttbullar, rödbetssallad, majonäs osv osv!
och just nu för tillfället så görs det guinoasallad med saffran samt filodegsknyten med två olika fyllningar.
allting veganskt.
är väldigt tacksam över att min mamma tycker det är så kul med mat och lägger ner tid på att mecka så mycket för min skull. är den enda veganen i vår lilla släkt, men det finns en del vegetarianer, och alla är öppna för att prova nytt.
jul jul jul mys mys mys,
jag och min kompis har kommit på en fiktiv person som heter lena. lena är en desperat hemmafru som aldrig drar ner på smilgroparna, förutom när hon är helt ensam, för då äter hon antideppresiva tabletter och hatar livet. utåt sett är hon en vandrande perfektion. det är jättekul att skojja om, för det finns så många nu på julen som hetsar ihjäl sig.
pusspusspuss och glöm inte att påminna dom som ni bryr er om, att vi verkligen bryr er! öööös kärlek över varandra!
så ska jag försöka slänga upp en och annan smaskig bild på min smaskiga veganmat. kan ju vara bra för dom som tror att veganer har världens tråkigaste julafton, för alla tror att man bara kan äta korv och köttbullar och revbenspjäll och skinka och ännu mera kött i olika bedömningar, så fel sååå fel!
ADJOOOOS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar