tisdag 12 juli 2011

tjena tjenixen hallå hallojsan hejhej

roskilde var jädrans bra.

sedan råkade jag hamna på sjukhuset i några dagarna, lite problem med njurarna osv. en vegan på sjukhuset. det var jag noga med att understryka. första lunchen skulle ätas, efter att ha fastat i över ett dygn pga att dom kanske skulle operera. på lappen vid min bricka stod det lacto-ovo-vegetariskt....
kallade på den närmsta sjuksköterskan på dirren! hon sa att nejnej, det betyder bara att det är minus lacto och ovo. alltså mjölk och ägg, som jag inte äter. aja tänkte jag, hon kan väl sin grej. men var fortfarande misstänksam eftersom i maten fanns det korv. vegankorv är dyrt. det måste varit sojakorv. jag åt den inte iallafall. åt linserna och majsen som jag fick till. när jag skulle äta kvällsmat så var lappen mystiskt förändrad, för då stod det VEGAN. hehe. jag vann. 

hemma igen efter jobbiga dagar i sjuksängen så tänker jag idag skriva om mitt cv och försöka söka lite jobb till hösten.

mindre hat och mer kärlek, X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar