lördag 2 april 2011

nice day for a walk i the park

Som jag skrev i morse så var vi på loppisrunda idag. Jag vill bara kasta lite skit på dom som kallar sig loppis/secondhand affärer, men som visar sig vara en lada med massa uppgrävt skit från soptippen. Vi upptäckte ett par sådana ställen idag. Jag anser att det ska vara gemytligt och inbjudande, annars vill i alla fall inte jag gå in. Jag fick en känsla av dålig skräckfilm när vi närmade oss dessa ställen, med bland annat, högt staket runt om hela byggnaden,  hundar skäller på oss under den korta tid vi befann oss inne i affären med mera mera.
Jag menar hur second hand är det med tena lady trosskydd som kommer från något dödsboende?

Men jag ska inte bara risa utan jag vill även rosa ett ställe i Båstad. Rutingt och Randigt (besök blogg här).
Underbart. Hur mycket kläder som helst. Trevlig personal som bjöd på te. Helt klart värt att besöka igen!

 En virkad klänning och en väskpåse i skinn var vad jag fann idag.

Nu ska jag dricka vin och läsa min bok. Jakobs Rum av Virgina Woolf.
Kram från mig. Q.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar