fredag 1 april 2011

det är underbart att det är ljust på kvällen och barn cyklar omkring

det är fredagkväll och jag kunde befunnit mig i lund på hard core-konsert. inte min sorts musik men vad gör man inte för grabben sin. och människorna är nice som fan. men nu går jag på pencillin. ja, man kan ha kul utan alkohol. men jag tänkte att vafan, om jag ändå inte kan dricka så kan jag likagärna ta mig en riktigt lugn fredag för ovanlighetens skull. med mamma och systern har jag ätit en underbar raw food-middag. när vi hade smält maten cyklade jag och syster och hyrde två filmer och nu sitter jag här i sängen, ska kolla på film i min mysiga ensamhet och äta god paj och senare somna djupt.
imorgon ska jag upp tidigt och gå en lång promenad med vovven för att senare bli upphämtad av min käre kompanjon. vi ska på loppisäventyr runt i skåne!
bilder kommer vi att lägga upp om vi hittar nått skojsigt eller fint.

so long


burritos på romansallad, två olika sorters fyllningar med bl.a majs, paprika, avokado, vitlök, den ena starkare än den andra. taget ur boken rawfood på svenska. till det lite bladspenat och het salsa, egenpåkommen, väldigt mycket vitlök och piri piri.



efterrätt. raw smulpaj med tinade hallon och blåbär. även detta taget ur boken rawfood på svenska.



cashewgrädde till pajen. väldigt mäktig och väldigt gräddig, vilket man förmodar eftersom det kallas grädde. som det andra, ur rawfood på svenska.


kan skriva ut recepten noggrannare sen, men nu ska jag kolla på en dramafilm och njuta! kärlek /X


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar